ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
آداب دوستی با همکاران
آیا میدانستید نزدیک به 20 درصد از روابط دوستانه ما، در محل کارمان شکل میگیرد؟ دوستی در محل کار با دوستیهای دیگر کمی متفاوت است. منشأ این تفاوت، آن است که ما فردی را که برای دوستی برمیگزینیم آزادانه انتخاب نمیکنیم. با این حال، گاهی این نوع روابط دوستانه بسیار محکمتر از دیگر روابط ما میشود.
یافتن دوست در محل کار باعث میشود شما رابطهای شادتر و آزادتر غیر از رابطه کاری با همکار خود برقرار کنید. در طول مدتی که شما آزادتر و شادتر با هم حرف میزنید سبب میشود سنگینی وظایف کاری کمتر شده و میزان خستگی کاهش یابد. همچنین داشتن دوست در محل کار به نادیده گرفتن نگرانیهای کوچک حرفهای، خستگیها و استرسها کمک میکند.
اما گاهی مطمئن نیستید که آیا میتوانید با همکار خود به عنوان یک دوست صادق باشید و درد دلهای زندگیتان را به او بگویید یا نه! اگر همکار شما رییس شماست این موضوع صحت دارد و بهتر است فاصله خودتان را با او حفظ کنید.