ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
6 دلیل برای دوستیابی در محلکار
1. ما تقریبا 220 روز از سال را در محیط کاری میگذرانیم و با همکارانمان در ارتباط هستیم. تعداد ساعاتی که ما با همکارانمان میگذرانیم بیش از ساعاتی است که نزد والدین، همسر یا فرزندانمان هستیم.
2. داشتن یک رابطه خوب دوستانه با همکاران میتواند بر پیشرفت پروژههای کاری تاثیر به سزایی بگذارد.
3. بلند شدن از خواب برای رفتن به محل کار، زمانی که بدانید دوستی در آنجا منتظر شما است راحتتر خواهد بود.
4. با همکاران دوست نه تنها زمان زیادی میگذرانیم بلکه میتوانیم با آنان در رابطه با پروژههای کاری، نگرانیها و خواستههایمان صحبت کنیم.
5. همکاران ما معمولا همسن ما هستند. میزان تحصیلاتشان با ما یکی است و تقریبا شرایط کاری یکسانی داریم اما تجربیاتمان متفاوت از هم است، پس اشکالی ندارد اگر دور یک میز بنشینیم و با هم در رابطه با تجربیاتمان صحبت کنیم.
6. محیط کار محیط خشنی است. ممکن شما گاهی در آن دچار مشکلاتی شوید. داشتن یک دوست در این محیط میتواند برای شما دلگرمکننده باشد.
این قوانین را رعایت کنید
1. در این نوع دوستیها باید حد و حدود شوخی را رعایت کنید. صمیمی شدن بیش از حد میتواند مراتب مقامی را به هم ریخته و حسادت دیگران را برانگیزد و درنهایت شما دچار مشکل شوید.
2. در صورت بروز هر گونه مشکلی باید فورا در جهت حل آن تلاش کنید. هر گونه سوءتفاهم میتواند اثرات جانبی بدی در زندگی حرفهای و حتی شخصی شما بر جای گذارد.
3. محتاط باشید. به ویژه در اوایل شروع یک رابطه، از بیان رازهای زندگی شخصی خود با همکارانتان خودداری کنید.
4. برای خود حد و مرزی قایل باشید و به مرز دیگران نیز تجاوز نکنید.
5. قبول کنید که دوستیهای محیط کار چندان بادوام نیستند. پس تمامی شرایط را در نظر بگیرید و بیش از حد خود را وابسته نکنید.
منبع: http://www.salamat.com