تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

دیافراگم

دیافراگم
دیافراگم وسیله گنبدی شکل از جنس پلاستیک با قابلیت ارتجاع است که در دهانه رحم (محلی میان واژن و رحم) قرار می‌گیرد.
این روش در ایران متداول نیست.

دیافراگم چگونه کار می‌کند؟
دیافراگم از ورود اسپرم به درون رحم جلوگیری می‌کند. برای افزایش اثر آن، مواد اسپرم کش در قسمت گنبدی و لبه‌های آن ریخته می‌شود. دیافراگم تا 6 ساعت قبل از داشتن رابطة‌ جنسی در محل مناسب آن قرار داده می‌شود. پس از رابطة جنسی بایستی حداقل 6 ساعت در محل باقی بماند و حداکثر تا 24 ساعت بعد، از محل خارج شود. به عبارت دیگر از 6 تا 24 ساعت بعد از رابطة‌ جنسی زمان خارج کردن دیافراگم است. دیافراگم را می‌توان با وارد کردن انگشت در واژن به بیرون کشید. پس از هر بار استفاده، دیافراگم می‌بایستی شسته شده و خشک گردد و در ظرف خود قرار گیرد.
در هر بار استفاده بایستی مواد اسپرم کش را درون قسمت گنبدی (سمتی که به طرف دهانه رحم قرار می گیرد) و در سرتاسر لبه‌های دیافراگم ریخت و دیافراگم را در محل مناسب جاگذاری کرد.
هیچگاه نباید از مواد لزج کننده با پایه روغنی مانند روغن معدنی، وازلین یا روغن بچه همراه دیافراگم استفاده کرد چرا که باعث حل شدن آن می‌گردد. بعضی از کرمهای دارویی مانند کرم ضد قارچ واژنی نیز می‌توان به دیافراگم آسیب برساند.
هر 2 سال یکبار می‌بایستی دیافراگم تعویض شود.

کارآیی دیافراگم چقدر است؟
در طی یکسال، از هر 100 زوج استفاده کننده از دیافراکم، 16 زوج بصورت ناخواسته باردار می‌شوند. استفادة صحیح و به موقع از این روش در موفقیت آن نقش عمده‌ای دارد.
فراموش نکنیم که اصل اساس در کارآیی روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته، انتخاب روش مناسب جهت هر فرد و استفاده دائمی و مناسب از آن روش مطابق دستورالعمل آن است.

پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مقاربتی
دیافراگم در مقابل بیماریهای مقاربتی محافظتی ایجاد نمی‌کند. کسانی که فعالیت جنسی دارند همواره علاوه بر دیافراگم می بایستی از کاندوم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای مقاربتی استفاده نمایند.

عوارض جانبی احتمالی
اکثر زنانی که از دیافراگم استفاده می‌کنند، مشکلی با آن ندارند. عوارض احتمالی عبارتند از:
مواد اسپرم کش ممکن است واژن و پوست اطراف را ملتهب کنند
در صورتیکه دیافراگم دیر خارج شود ممکن است بوی بد و ترشح زیاد واژن بوجود‌ آید
مواد پلاستیکی دیافراگم ممکن است حساسیت ایجاد نمایند
سندرم شوک سمی یک عارضة نادر است

دیافراگم برای چه کسانی مناسب است؟
زنان جوانی که می‌توانند پیش از رابطة‌ جنسی مسئولیت پیشگیری از بارداری را بپذیرند از دیافراگم استفاده می‌کنند. در صورتیکه از دیافراگم استفاده می‌کنید همیشه بایستی به مقدار کافی مواد اسپرم کش در دسترس داشته باشید. دیافراگم برای کسانی که احساس خوبی از وارد کردن جسم خارجی به درون واژن خود ندارند، مناسب نیست.

چگونه دیافراگم را تهیه کنیم؟
پزشک می‌بایستی با معاینه لگنی، سایز مناسب دیافراگم را تعیین کند. پزشک یا ماما سپس به فرد نحوة استفاده صحیح از دیافراگم را آموزش می‌دهند. در صورتیکه دیافراگم به درستی در محل خود قرار نگیرد ممکن است باعث حاملگی گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد