تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

لزوم مشاوره جنسی قبل از ازدواج

لزوم مشاوره جنسی قبل از ازدواج

یکی از مسایل بسیار مهم و حیاتی پیش از ازدواج، در نظر گرفتن معیارهای مناسب برای انتخاب همسر است. بیشترین مشکلاتی که در زندگی زناشویی بروز می‌کند، این است که زن و مرد، همسر مناسب خود را انتخاب نکرده‌اند و پس از چند سال زندگی زناشویی متوجه می‌شوند که مناسب همدیگر نبوده‌اند. انتخاب همسر مناسب، سنگ زیربنای یک زندگی موفق است. بیشتر ناکامی‌ها و شکست‌ها در زندگی مشترک، از پایه‌گذاری این سنگ زیرین ناشی می‌شود. امروزه متخصصان حوزه خانواده معتقدند هر اندازه زن و مرد پیش از ازدواج اطلاعات صحیح‌تر و دقیق‌تری نسبت به هم داشته باشند، بهتر می‌توانند میزان موفقیت یا شکست خود را در زندگی زناشویی‌شان پیش‌بینی کنند. یعنی فرآیند شروع زندگی زناشویی اگر بر پایه یک تقسیم منطقی، همه‌جانبه و انتخاب آگاهانه شکل بگیرد، دوام و قوام آن روند پایدارتری را طی خواهد کرد. در انتخاب همسر فرد می‌خواهد شریکی در زندگی برگزیند که از مصاحبت با او لذت ببرد و محرم اسرارش تا پایان عمر همراه و همراز او باشد بنابراین پیش از ازدواج بررسی و شناخت برای گزینش همسر اهمیت به‌سزایی دارد.
تاکید بر انتخاب همسر متناسب و همتا باعث روابط بهتر، سالم‌تر، پرجاذبه‌تر، شیرین‌تر و باصفاتر می‌شود. یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می‌شود، وجود هماهنگی‌های جنسی میان زوجین است که عمده آن به دلیل فقدان آموزش مسایل جنسی به افراد در سطوح تحصیلاتی گوناگون است؛ به طوری که گاهی اطلاعات جنسی افراد تحصیل‌کرده در حد افراد معمولی باقی می‌ماند و این مساله می‌تواند سرآغازی برای شروع مشکلات بعدی در زندگی افراد شود.
هر فردی باید خود را ملزم بداند دراین‌باره از مشاور جنسی پیش از ازدواج کسب اطلاعات کند؛ وگرنه به طور عمده بین 1 تا 5/1 سال پس از زندگی مشترک، اختلاف در میل جنسی، خودش را آشکار خواهد ساخت. در صورت فقدان چاره‌اندیشی مناسب، این مساله باعث سردشدن روابط زناشویی زوجین و اختلال در سایر زمینه‌های زندگی می‌شود. راه‌حل، این است که شما با همسرتان در مورد خواسته‌های زناشویی خود صحبت کنید.
شیوه حرف زدن البته باید در قالب خاصی باشد؛ بسیاری از افراد زوجین در مورد رنگ و غذای مورد علاقه، حالت‌هایی که منجر به بروز عصبانیت‌شان می‌شود مانند حساس‌بودن به گرسنگی یا کم‌خوابی و... با هم پیش از ازدواج صحبت می‌کنند، اما در این مورد مهم یعنی تمایلات جنسی حرفی نمی‌زنند. شاید لازم باشد از راهنمایی‌های یک مشاور و متخصص در این زمینه برخوردار شوید. او می‌تواند بنا به تیپ شخصیتی شما کمک‌تان کند چطور سر صحبت را باز کنید تا متوجه هماهنگی تمایلات خود با طرف مقابل شوید. نکته آخر اینکه بعضی‌ها به پرکردن پرسش‌نامه‌هایی در این زمینه اکتفا می‌کنند. باوجود پرسش‌نامه‌های فراوان در این زمینه هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین مشاوره و حضور همه‌جانبه پیش از ازدواج به‌وسیله یک درمانگر مسایل زناشویی و جنسی شود.
 
پی نوشت ها :

منبع:www.salamat.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد