تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

ضرورت ازدواج

ضرورت ازدواج
نویسنده: حجت الاسلام حسین دهنوی
ازدواج اقتضای طبیعت انسان است و خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده که دنبال زوج می رود. سبحان الذی خلق الازواج کل ها؛ منزه است خدایی که موجودات را زوج آفریده .
حیوانات و گیاهان و حتی در جمادات هم این زوجیت وجود دارد کسانی که ازدواج نمی کنند به هر حال ضررهایی را متحمل می شوند و از فوایدی محروم می شوند مثلا کسی که ازدواج نمی کند طبیعی است که تشکیل خانواده هم نمی دهند و وقتی خانواده تشکیل نشد اساس خانواده و بنیان خانواده متزلزل میشود و به تبع آن جامعه متزلزل می شود . چون جامعه را هم خانواده تشکیل می دهد و این یک ضرورت است و همان مشکلی است که الان غرب با آن مواجه است . زمینه شرارت در مجردها بیشتر است البته منظور ما این نیست که خدای نا خواسته آدمهای مجرد شرور و اهل گناه هستند . لذا ما گاهی مجردهایی داریم که خیلی هم از نظر معنوی بالاتر از متأهل ها هستند و برعکس خیلی متاهل هایی داریم که پرهیزکاری را رعایت نمی کنند . زمینه شرارت در مجردها بیشتر است .
رسول گرامی(صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به شخصی به نام عکاف فرمودند : عکاف ازدواج کن و گرنه تو از گناهکاران خواهی بود . در مورد زمینه شرارت فرمودند : شرورترین امت من عذبها هستند . اینها ضررهای ازدواج نکردن است و ازدواج چقدر فایده دارد. ازدواج باعث حفظ دین و ارتقاء ایمان می شود . چقدر روایت داریم صواب نماز متاهل ار مجرد بیشتر است . غیر از این آرامشی که انسان پیدا می کند . خداوند متعال می فرماید: من از جنس خودتان زوج هایی آفریدم تا در کنار هم آرامش گیرید.
افراد مجرد ، بویژه خانم ها این آرامش و امنیت روانی را از دست می دهند . و خانم های خیلی به دنبال امنیت روانی هستند و این با ازدواج امکان پذیر است . شخصیتی که جامعه به شخص متاهل میدهد بیشتر است.
فرد متاهل در جامعه مورد تکریم قرار می گیرد و جامعه بیشتر او را قبول دارد و انسان ارتقا پیدا می کند احساس مسئولیت بیشتری بر دوششان آمده است و اگر خداوند هم فرزندی بدهد تعداد افرادی که مسئولیت در مقابل آنها داریم ، بیشتر است . استعدادهایشان را به کار می گیرند و احساس هایی در انسان وجود دارد مثل محبت کردن ، خوب این با ازدواج امکان پذیر است. وقتی ما ازدواج نکنیم به چه کسی می خواهیم محبت کنیم . البته مقداری به خواهر و پدر و مادر ولی بیشتر آن به همسر است . احساس مورد محبت قرا رگرفتن ، احساس تعلق داشتن به خانواده ها .
منبع:www. ch3.iribtv.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد