تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

شمارش معکوس برای خوشبختی

شمارش معکوس برای خوشبختی
یکماه و دو هفته پیش ازتاریخ عروسی
 
وسواس را کنار بگذار! باید ازهمین حالا نشان بدهی که یک خانم با برنامه و دقیقی هستی؛ پس بهتر است دست به کار شوی و آرایشگاهت را انتخاب کنی؛ برای این کار نباید زیاد عجله کنی. هر چند زیادی گشتن هم گیجت می کند و ممکن است انتخاب را برایت سخت کند. ما به شمادو هفته وقت می دهیم تا آرایشگاه هایی را که فکر می کنی از نظر کار و هزینه باب ملیت هستند، انتخاب کنی. برای این کار بد نیست از دوستان و فامیلی که به تازگی عروس شده اند، کمک بگیری.
برای خودت لیستی از آریشگاه های پیشنهادی افراد را کاغذ بیاور و در طول دو هفته به آنها سر بزن. علاوه بر آن که آلبوم عروس هر کدام ازآنها را با دقت می بینی، با آرایشگرها هم صحبت کن و بگو که دوست داری درشب عروسی ات چه شکلی باشی. مطمئن باش که آنها هم ایده های خوبی دارند.
حالا می توانی جلوی هر کدام از آرایشگاه ها، نکات مثبتشان را بنویسی تا بتوانی دست به انتخاب هتری بزنی. در ضمن، قیمت کار آنها راهم حتماً در نظر بگیر و با بودجه ات و البته خدماتی که ارائه می دهند، مقایسه کن.

وظیفه اول: انتخاب نهایی آرایشگاه و قرار داد بستن
 
حالا دیگر وقت انتخاب است. با انتخاب آرایشگاه یک ماه پیش از تاریخ عروسی و قرارداد بستن، می توانی یکی از کارهای اساسی را انجام شده فرض کنی. در ضمن، این فرصت را هم داری که در طول این مدت با نظر آرایشگرت، کمی به خودت برسی تا در شب عروسی از همیشه بزیباتر شوی ... حالا که می خواهی از بین گزینه ها دست به انتخاب بزنی، بهتر است این نکات را مدنظر داشته باشی:
*معمولاً کار میک آپ عروس در هرسالن بر عهده فردخاصی است و در اصل مهارت او حرف اول را می زند، نه سابقه و نام سالن.
* بهتر است کارهای قبلی آرایشگر را از روی آلبوم هایی که اراده دهند، مدنظر قرار می دهی. سالنی که به شما ژورنال ارائه می دهد، به احتمال زیاد نمی تواند به خوبی از پس آرایت برآید.
* حتماً از سالن بپرس که از چه موادی برای زیرسازی پوست استفاده می کند. استفاده از مارک های مرغوب، خودش تضمین کننده بخش همی از زیبایی ات در شب عروسی است.
* قرار نیست که در شب عروسی گریم شوی! پس به تبغلیاتی مثل گریم کامل، توجهی نکن. گریمورها چهره را برای رفتن جلوی دوربین آماده می کنند؛ تو که هنرپیشه یا مجری تلویزیون نیستی!

نظر کارشناس:
یکی از مسائل مهم در مورد انتخاب آرایشگاه ، اخلاق آرایشگران یک سالن است. فقط کار مهم نیست؛ شما در شب عروسی تان به اندازه کافی استرس دارید. پس بهتر است در انتخاب آرایشگاه این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید. پرسنل یک سالن، هر قدرخوش اخلاق تر باشند، شما بیشتر می توانید احساس آرامش کنید و برای شب عروسی آماده شوید. محیط آرام یک سالن، تاثیرزیادی بر روحیه شما، برای بهتر ظاهر شدن در مراسم عروسی تان دارد.

وظیفه دوم: رسیدگی به پوست
 
اگر پوستت مشکلی ندارد، می توانی باخیال راحت تا تاریخ عروسی را سبه خیر بگذرانی اما همه ما که پوست هایی مثل صابون نداریم!
نگران نباش؛ با آرایشگرت مشورت کن. مطمئناً او پیشنهادهای خوبی برایت دارد. اگر هم خیلی پیش از این آرایشگاهت را انتخاب کرده باشی و پوستت مشکلی داشته باشد،می توانی با کمک او به پزشک پوست مراجعه کنی تا یکدوره درمانی برایت در نظر بگیرد...
اما احتمالاً با درگیری هایی که یک عروس دارد، ممکن است به این کار نرسی؛ پس بهتر است خودت دست به کار شوی. پوست هایی که جوش یا آکنه و لک دارند و البته این موارد در آنها خیلی هم حاد نیست، می توانند از ماسک های طبیعی برای بهبود پوستشان استفاده کنند (ما چند ماسک برای پیشنهاد در نظر گرفته ایم). تا تاریخ عروسی چهار هفته وقت داری. هفته ای یک بار می توانی این ماسک ها را از بین 10 تا 20 دقیقه روی پوستت بگذاری.

برای درخشندگی و شفافیت پوست
 
1- مقداری انگور را در روغن زیتون بجوشان و آن را صاف کن و روی پوستت بمال. به این ترتیب پوستت شفاف و لطیف می شود.
2- اسفناج را درروغن زیتون بریز (درست به همان صورت که بورانی درست می کنی)؛ بعد این ماسک را روی صورتت پهن کن.
3- اگر به هلو حساسیت نداری، می توانی مقداری هلو را رنده کنی و روی پوستت بگذاری.

برای مسدود کردن منافذ زیر پوست
 
1- یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب حل کن؛ یک قاشق آرد گندم هم به آن اضافه کنو بگذار برای 10 دقیقه روی پوست صورتت بماند.
2- زردآلوی رسیده را قطعه قطعه و له کن؛ چند قطره روغن بادام روی آن بچکان و بگذار تا 20 دقیقه روی پوستت بماند وبعد آن رابا آب نیمه گرم بشوی.
3- ماساژ پوست با گلاب هم موثر است.

برای از بین بردن لک صورت
 
1- پوست تخم مرغ را خشک کن بکوب؛ بعد با آب از آن خمیر درست کن وروی صورتت بگذار.
2- آب کنگر را بگیر؛ به اندازه یک سوم آن موم سفید و روغن بادام اضافه کن و خوب هم بزن تا به صورت ماسک درآید. این ماسک را روی لکه های پوستت بگذار و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشوی.
3- هویج و سب را رنده کن و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کن و روی صورتت بگذار.

برای رفع کبودی زیر چشم
 
1- عسل و سرکه را با هم مخلوط کن و زیر چشمهایت بمال

برای رفع کک مک
 
1- برگ چغندر را بکوب تا مثل ماسک شود؛ حالا آن را روی تمام صورتت پهن کن.

برای رفع خستگی پوست
 
1- موز سالم و رسیده را خوب له کن و به آن نصف قاشق مرباخوری عسل اضافه کن؛ خوب آنها را به هم بزن و روی پوست صورتت بمال.
2- 2 قاق عسل را با نصف قاشق آبلیمو مخلوط کن و برای مدت 15 دقیقه آن را روی صورت بگذار و بعد با آب ولرم بشوی.

نظر کارشناس
 
اگر صورتتان جوش وآکنه دارد، بهتر است یک دوره پاکسازی پوست را یک ماه پیش از تاریخ عروسی داشته باشید تا جوش های سطحی پوستتان رفع شود. در ضمن برای نگهداری از پوست و حفظ طراوت و شادابی آن تا تاریخ عروسی، باید نکاتی را رعایت کنید؛ در تمام این یک ماه باید پوستتان را تمیز نگه دارید و برای پاک کرده آرایش از لوسیون ها یا ژل های پاک کننده استفاده کنید.
* پوست های خشک: در این فاصله یک ماهه تا عروسی، برای آرایش صورت بهتر است مدام از کرم های مرطوب کننده پوست استفاده کنید.
* پوست های چرب: برای آرایش، به شما استفاده از کرم های فاقد چربی را پیشنهاد می دهم.
* پوست های خیلی چرب: بهتر است از کرم های ضد آفتاب فاقد چربی و دارنده کرم پودر استفاده کنید. یکی از نمونه های خوب آن کرم ضد آفتاب اوریاژ SPF50 هر چند بهتر است کرم ضد آفتاب را پزشک برایتان تجویز کند.

وظیفه سوم: رهایی از رژیم
 
به هر حال، طبیعی است که دوست داشته باشی در شب عروسی تناسب اندامت به هم نخورده باشد اما یادت باشد یک ماه پیش از تاریخعروسی، زمان مناسبی برای رژیم گرفتن نیست. در این مدت، تو خیلی کار داری و باید بتوانی از پس همه آنها بربیایی؛ پس از رژیم گرفتن بی محابا پرهیز کن. البته رژیم غذایی زیر نظر پزشک متخصص ایرادی ندارد، اما دوستت که در عرض یک هفته 5 کیلو وزن کم کرده، جزو پزشک های متخصص به حساب نمی آید!

7 روز مانده تا عروسی
 

وظیفه اول: تغییر و رسیدگی مو
 
خب، شمارش معکوس برای زیبا ترین شب زندگی ات شروع شده، اول از همه یک لبخند بزن، چون قرار است یک هفته دیگر عروس شوی. لابد تا الان می دانی که دوست داری موهایت حالت طبیعی خودش را داشته باشد یا دوست داری که در آن تغییری بدهی. اگر دوست داری موهایت در شب عروسی رنگ، مش یاهای لایت داشته باشد، حالا وقتش است. حتی اگر موهایت رنگ یا مش دارد و قرار است ترمیم شود، باز هم حالا باید دست به کار شوی.

نظر کارشناس:
 
1- اگر موی شما سه - چهار ماهی است که قیچی نخورده، بهتر است یک هفته پیش از عروسی به آرایشگاه بروید تا یک نوک گیری ساده داشته باشد؛ به این ترتیب، سرموها که آسیب دیده (و احتمالاً موخوره ها) از بین می رود و البته تا یک هفته دیگر، جای قیچی هم روی مویتان نمی ماند.
2- برای مش، رنگ یا لایت، بهتر است که عروس خانم ها یک هفته پیش از تاریخ عروسی مراجعه کنند. خط پایانی زمانی برای این کار، سه روز پیش از تاریخ عروسی است؛ چون موی شما وقتی مش یا رنگ می شود. زمانی رنگ اصلی را به خود می گیرد که سه بار شامپو شده باشد. وقتی شما یک هفته جلوتر، موهایتان راتغییر دهید، مطمئناً تا دو سه روز پس از آن هم به اندازه کافی شامپو کرده اید و مویتان رنگ اصلی خودش را نشان می دهد. اگر هم نیاز به رنگ ساز داشته باشد، آرایشگرتان میتواند آن را با خیال راحت انجام دهد.
3- اگر موهای خشک و شکننده داریدیا زیاد آنها را مش و رنگ کرده اید، از یک هفته قبل از عروسی باید به آنها برسید. برای این کار، پیشنهاد می کنیم که در مدت این یک هفته به جای نرم کننده مو، از ویتامین های مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. اگر هم اوضاع موهایتان خیلی وخیم بود بهتر است دراین یک هفته از آمپول های ترمیم کننده مو استفاده شود.
4- تاج شماحتماً باید یک هفته پیش ازعروسی روی موهایتان چک شود. در اصل اگر سالن انواع تاج را دارد. باید متناسب با نوع لباستان یکی را که بیش از همه به فرم موها و البته نوع شینیون تان می آید، انتخاب کنید تا در صورتی که تاج مرد نظر پیدا نشد، بتوانید در این مدت از بیرون تهیه کنید.

وظیفه دوم: کاشت ناخن
 
اگر ناخنهای خودت بلند است یا می خواهی در شب عروسی از ناخن مصنوعی استفاده کنی، که هیچ؛ اما اگر میخواهی کاشت ناخن داشته باشی یااصلاً کاشت داری وبای برای عروسی ترمیم کنی، الان وقتش است.

نظر کارشناس
 
کارناخن، کار زمان بری است و به دلیل ظرافت هایش باید سر فرصت انجام شود؛ پس بهتر است که کار ترمیم یاکاشت را یک هفته مانده به تاریخ عروسی انجام دهید و برای طراحی روی آن، یک روز پیش از عروسی به سالنتان سربزنید.

وظیفه سوم: شفاف کردن پوست بدن
 
برای این کار یک هفته وقت دارید زیاد سخت نیست ما می گوییم که چطور با یک ماسک ساده و خانگی، درعرض یک هفته پوستت را شفاف کنی. این ماسک را هر روز به پوستت بزن تا شفاف و با طراوت شود.
* به میزان مساوی عسل و موزله شده را با هم مخلوط و یک قاشق چایخوری به آن دارچین اضافه کن.
حالا آنها راخوب مخلوط کن و روی پوستت بمال و پس ازنیم ساعت پوستت را بشوی.

نظر کارشناس
 
به عروس هایی که پوستشان خیلی زود تحریک میشود، پیشنهاد می دهم از یک هفته قببل از تاریخ عروسی، روزی یک بار به پوستشان کرم بتامتازون بزنند. این کرم دارای کورتون است و تحریک پذیری پوست را کم می کند.

4 روز پیش از تاریخ عروسی
 

وظیفه اول: اپیلاسیون
 
بهترین روش بر ای از بین بردن موهای زائد، همین اپیلاسیون است. در حال حاضر از دو روش برای اپیلاسیو ن با موم استفاده می کنند؛ یکی مومک داغ و دیگری مومک سرد. ما مومک داغ را پیشنهاد می کنیم چون موها را از ریشه در می آورد و البته درد کمتری هم دارد. 4 روز دیگر تا عروسی ات مانده و دیگر وقتش است تا موهای زائد را از بین ببری؛ به این ترتیب قرمزی و پف و کبودی پو ست تا 4 روز دیگر رفع خواهد شد. بدون این که اثری از موهای زائد دیده شود.
در ضمن بهتر است از کرم های موبر استفاده نکنی، چون ممکن است که به آنها حساسیت نشان دهی. در ضمن اپیلیدی های برقی هم ممکن است باعث ایجاد جوش شوند. پس بهترین کار همان مومک داغ است. اما برای این که بعد از اپیلاسیون پوستت ورم نکند و قرمز نشود. ما پیشنهادهایی داریم؛ مثلاً خیار را رنده کن وروی سطح پوست بگذار. این کار باعث می شود که پوست خنک شود.

نظر کارشناس
 
بهتر است قبل از اصلاح پوست از لوسیون ها و کرمهای سفت کننده وتقویت کننده برای پر کردن منافذ خالی شده روی پوست استفاده کنید. به این ترتیب، بعد از اپیلاسیون مشکلی برای پیش نخواهد آمد.

وظیفه دوم: ترمیم صورت و ابرو
 
یک وقت به سرت نزد که همان روز آرایشگاه یا یک روز قبلش بخواهی ابروهایت را برداری و صورتت را اصلاح کنی! بهترین وقت برای اصلاح همین روز است. به این ترتیب، التهاب پوستت تا روز عروسی می خوابد و جوش های ریز صورتت هم رفع خواهد شد. در ضمن اگر هم ابروهایت تک درآمده باشد، آرایشگرت می تواند همان روز عروسی با موچین بردارد. اما اگر از آنهای هستی که بعد از بند و ابرو، صورتت قرمز می شود وجوش می زند، زیاد نگران نباش ما فکر اینجا را هم کرده ایم. این مخلوط می تواند کمک بزرگی بکند. هر چند این روزها ژل هایی در بازار هست که برای رفع التهاب بعد از اپیلاسیون و بند انداختن، استفاده می شود. ولی روش ما روش راحت تری است:
* یک خیار متوسط را به همراه کمی نعناع داخل مخلوط کن بریز تا خمیر یکدستی شود. این معجون را به پوست مالیده و پس از 20 دقیقه پوست را شست و شو بده.

نظر کارشناس
 
قبل از بند انداختن از محلول های ضد عفونی کننده و بعد از آن هم از کمپرس آب سرد یا یخ روی ناحیه استفاده کنید.

روز قبل از عروسی
 

وظیفه اول: سر زدن به آرایشگاه
 
شمارش معکوس برای پوشیدن لباس عروسی به روزهای آخر خودش نزدیک می شود... مبارک است! اما هنوز که آن قدر هیجان زده نشده ای که یادت برود طبق برنامه پیش بروی؟ امروز هم سر وکارت باز با آرایشگاه است؛ اگر موهایت را مش یا رنگ کرده ای و نیاز به رنگ ساز داشته، امروز باید انجام دهی. در ضمن اگر یادت باشد، طراحی روی ناخن هایت هم از برنامه های امروزت بوده. خب، پس دست به کار شو که خیلی کار داریم...
اگر ناخن هایت بلند هستند، که باید امروز طرح آن را انتخاب کنی. ناخن های مصنوعی هم یک روز قبل از عروسی گذاشته می شوند. چون این کار وقت گیر است و در روز عروسی نباید زیاد خسته شوی.

نظر کارشناس
 
1- رنگ طراحی های ناخن برای عروس اصولاً سفید ونقره ای و فرنچ های ظریف است؛ پس در انتخاب طرح هایتان دقت داشته باشید. البته رنگ لباس های نباتی، با طرح های طلایی زیبا می شوند.
2- عروس هایی هستند که خیلی حساس اند و وسواس دارند. اصولاً برای عروس های یک روز قبل تست آرایش می گذارند تا با خیال راحت تری زیردست آرایشگر بنشینند.

وظیفه دوم: باز هم پوست
 
برای این که در شب عروسی، پوست تان شفاف و درخشنده باشد، این آخرین ماسک را هم که برای روز قبل از مراسم عروسی است، امتحان کن.
* دو تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل و یک قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کن و روی صورتت بگذار. همچنین می توانی یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری شیر و یک قاشق چایخوری لانولین مخلوط کنی و روی پوستت بمالی. این ماسک ها طراوات و زیبایی خاصی به پوست می دهند.

نظر کارشناس
 
ما ازعروس خانم ها می خواهیم که 24 ساعت قبل از عروسی، صورتشان را زیاد با آب و صابون نشویند؛ در ضمن در این فاصله موادخوراکی حساسیت را مثل بادمجان و گوجه فرنگی و موادی که باعث نفخ معده می شود را نخورند.
با پوست صورتشان هم کلنجار نروند و در ضمن به اندازه کافی هم استراحت کنند و دور قهوه و نسکافه را خط بکشند.

شب قبل از عروسی
 
می دانیم خیلی کار داری، اما بهتر است بی خیال شوی! تو باید الان کمی در آرامش باشی و استرس را از خودت دور کنی. مطمئناً فردا شب این موقع به این استرس بی مورد امشبت می خندی!
پس همین الان لبخند بزن و سعی کن زود بخوابی. شام زیاد سنگینی هم نخور؛ البته قبل از خواب همه چیزهایی را که فردا نیاز داری، لیست کن و توی ساک بگذار؛ عطر، سرویس جواهرات، کفش، کیف، حلقه، جواب و ...

نظرکارشناس
 
به عروس ها از طرف آرایشگرها همیشه توصیه می شود که شب زدو بخوانبند؛ زیرا چشم هایشان زیر آرایش می رود و در صورتی که کم خوابیده باشند، ممکن است خسته و قرمز شود. بهتر است 8 ساعت بخوابند. پس ساعتشان را باید متناسب با ساعت قرار آرایشگاه شان تنظیم کنند. شروع کار آرایش صورت وموی عروس هم بستگی به ساعت خروج او از سالن دارد. بهتر است عروس خانم ها ساعت دقیق خروج و قرارشان با آتلیه عکاسی را بدانند و مبنی بر همان ساعت، وقت خوابشان را تنظیم کنند.

روز عروس
 
صبح بخر عروس خانم! شیرینی ما که یادت نرفته؟! مبارک است؛ بالاخره بعد از یک شمارش معکوس نفس گیر، وقت عروس شدن رسید خب، زیاد عجله نکن؛ وقت داری. اگر طبق ساعت پیش برویم، از هیچ چیزی عقب نیستی. ما تا وقتی که از آرایشگاه بیرون بروی، همراهت هستیم.
لطفاً صبحانه ات را کامل بخور؛ البته بی خیال کره زیادی و تخم مرغ و امثال این ها شو ...
ساک راکه شب قبل آماده کرده ای؛ فقط کافی است لباس بپوشی و آماده رفتن به آرایشگاه شوی.

نظر کارشناس
 
همه عروس ها باید صبح دوش بگیرند و مهایشان را یک بار شامپو کنند. مقدار کمی هم نرم کننده به موهایتان بزنید و حسابی آن را آبکشی کنید. خیی ها فکر می کنند اگر شب قبل دوش بگیرند. بهتر است؛ اما وقتی می خوابید، ممکن است کمی عرق کنید و پوست سرتان کمی چربی پس بدهد. به این ترتیب، ریشه موهایتان کمی چرب میشود و بعد موقع شینیون کردن مو، درست پوش نمی خورد. پس همان صبح دوش بگیرید. در ضمن صبحانه را هم کامل بخورید؛ چون اگر گرسنه باشید، ممکن است عصبی و کسل شوید. آرایش صورت و موی عروس، به طور معمول بین 3 تا 4 ساعت طول می کشد زیاد سخت نیست!

ظهر عروسی
 
به خودت توی آینه یک نگاهی بیانداز.
خب. تمام شد. شما حالا یک عروس کامل هستی که باید منتظر بمانی تا آقای داماد با ماشین گل زده و دسته گل، بیاید دنبالت.
بهتر است برای ناهار، غذایی مثل جوجه کباب سفارش دهی تا بتوانی قطعاتش راکوچک کنی و با چنگال بخوری تا آرایش صورت ات خراب نشود. نگاهی به لیستت بیانداز و ببین چیزی جا نیدانداخته ای؟ احتمالاً در آرایشگاه برایت اسپند دود می کنند. خودت یا همراهانت، شادباش پرسنل را فراموش نکنید. یادت هم باشد که علاوه براین باید با جعبه شیرینی هم آنها را در شادی ات سهیم کنی. زیاد به این که خسته ای یا استرس داری، فکر نکن. سرو کله آقای داماد که پیدا شود، همه چیز را فراموش خواهی کرد. عروس خانم، مبارک باشد...!
منبع:زندگی ایده آل، شماره 44 .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد