تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

تکنیکهای دوست یابی، ویژگیهای دوست خوب، دوست یابی

آداب دوستی با همکاران

آداب دوستی با همکاران
آیا می‌دانستید نزدیک به 20 درصد از روابط دوستانه ما، در محل کارمان شکل می‌گیرد؟ دوستی در محل کار با دوستی‌های دیگر کمی متفاوت است. منشأ این تفاوت، آن است که ما فردی را که برای دوستی برمی‌گزینیم آزادانه انتخاب نمی‌کنیم. با این حال، گاهی این نوع روابط دوستانه بسیار محکم‌تر از دیگر روابط ما می‌شود.
یافتن دوست در محل کار باعث می‌شود شما رابطه‌ای شادتر و آزادتر غیر از رابطه کاری با همکار خود برقرار کنید. در طول مدتی که شما آزادتر و شادتر با هم حرف می‌زنید سبب می‌شود سنگینی وظایف کاری کمتر شده و میزان خستگی کاهش یابد. همچنین داشتن دوست در محل کار به نادیده گرفتن نگرانی‌های کوچک حرفه‌ای، خستگی‌ها و استرس‌ها کمک می‌کند.
اما گاهی مطمئن نیستید که آیا می‌توانید با همکار خود به عنوان یک دوست صادق باشید و درد دل‌های زندگی‌تان را به او بگویید یا نه! اگر همکار شما رییس شماست این موضوع صحت دارد و بهتر است فاصله خودتان را با او حفظ کنید.
دوستی کردن با همکاری که هم رتبه شما است، اشکالی ندارد اما برای درددل کردن باید بین شما اعتماد کامل وجود داشته باشد. بهترین توصیه این است که اسرار زندگی‌تان را، تا می‌توانید، با همکاران خودتان در میان نگذارید.
گاهی نیز در محیط کار بین شما و همکار‌تان محل اختلافی پیش می‌آید. مخالفت کردن با یک دوست کمی سخت است. بهترین کار حل مشکل در زمان مناسب است. باید مطمئن باشید که همکار شما حوصله حرف زدن و گوش دادن به این مساله را داشته باشد. شما باید کاملا حرفه‌ای به این موضوع بپردازید و دقیقا مثل دو همکار موضوع را حل کنید. به طور معمول روابط دوستانه میان دو همکار سبب رفع ساده‌تر مشکلات می‌شود.
در مقایسه با روابط دوستانه خارج از محیط کار که معمولا سبب می‌شود دوستان در وضعیت و حالت خوب روحی در مراکز شادی مثل رستوران و کلوپ همدیگر را ببینند، همکاران همان‌گونه که هستند همدیگر را به شکل طبیعی ملاقات می‌کنند. همکاران عیوب همدیگر را بهتر از سایر دوستان می‌بینند و همین امر سبب عمیق‌تر شدن دوستی آنها می‌شود.
منبع:www.salamat.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد